Ahad, 19 April 2009

Hari Bersama Pelanggan 18/04/2009

Orang ramai khususnya masyarakat di daerah Jasin dan sekitarnya dipelawa menyertai program Hari Bersama Pelanggan di Perpustakaan JAPERUN Bemban pada 18 April.

Program yang akan bermula pada jam 8 pagi itu adalah anjuran Perbadanan Perpustakaan Awam Melaka (PERPUSTAM) yang mendapat kerjasama Jawatankuasa Perpustakaan JAPERUN Bemban.
Pengerusi PERPUSTAM, Datuk Ab. Wahab Ab. Latip berkata, program perpustakaan JAPERUN DUN Bemban itu adalah kali ketiga selepas program yang sama diadakan di Perpustakaan Cawangan Jasin dan Alor Gajah.
Menurutnya, matlamat utama program itu bertujuan memberi peluang kepada orang ramai khususnya penduduk di kawasan sekitar mengetahui perkhidmatan yang disediakan PERPUSTAM kepada mereka.“Program ini juga secara tidak langsung akan dapat memberi peluang kepada kakitangan PERPUSTAM mendekatkan diri dengan masyarakat sekitar, di samping mendapatkan maklum balas mengenai mutu pekhidmatan PERPUSTAM,”katanya.
Menurut Ab. Wahab, serentak dengan majlis itu, turut diadakan beberapa aktiviti yang antara lain bertujuan menguji minda terutama kepada anak-anak serta pelajar sekolah menengah.Katanya, antara aktiviti menarik yang disediakan termasuklah Kuiz Perpustakaan, Semarak Jawi dengan beberapa pengisian seperti mewarna, mengeja, menulis, pertandingan kolaj dan mencipta pantun dalam tulisan Jawi.
“Turut diadakan pameran dari bas perpustakaan E-Pustaka, pameran perpustakaan dan pameran kesihatan, LPPKN, pendaftaran keahlian perpustakaan dan ceramah dari Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK),”katanya.Ab.
Wahab berkata, turut juga diadakan ialah pertandingan gubahan bunga, pertandingan permainan tradisional seperti capteh dan batu seremban serta program karaoke lagu asli bersama Deejay Anda.
“Pengunjung yang datang juga turut berpeluang memenangi hadiah cabutan nama pengunjung bertuah, memenangi hadiah peraduan teka berat majalah, peraduan ingatkah dan di samping boleh membeli barangan jualan kelab sukan perpustakaan,”katanya

Tiada ulasan: